onsdag 29 juni 2011

Dagen skörd


Innan vi åkte hit till Öland så lyckades jag få min familj att gå med på att jag skulle få stanna på alla loppisar vi åkte förbi. Gissa om jag gick nöjd ur den förhandlingen och såg framför mig hur vi praktiskt taget skulle få hyra en extra bil för att få med oss alla mina loppisfynd hem.

Tyvärr ser det inte ut som att så kommer bli fallet. Vi har stött på betydligt färre loppisar än jag hade hoppats och dom vi har varit på har gett ganska dålig utdelning. Men idag hittade jag i alla fall ett fint påslakan som jag knep för en tia.


Så när inte loppisskörden blivit exakt vad jag hoppats på, så gick vi på ett säkrare kort för att få en bra skörd idag - jordgubbsplockning.


Jordgubbsplockningen var riktigt uppskattad av barnen. Som William sa efteråt: "Tänk att det bara kostade 15 kr för en liter. Billigare än i affären och mycket roligare."




7 kommentarer:

  1. He, he! Det var jammen en god idè å forhandle frem loppispauser på turen:) Og du fant jo enda et fint dynetrekk:)
    Gøy med selvplukk, og jordbær er så godt!
    Klem :-)

    SvaraRadera
  2. Men! Jag börjar tänka på den där låten av Alanis Morisette när jag hör om detta.. få gå på alla loppisar, men inte hitta något! Bittert! Hoppas att detta är det fynd som får allt att vända!

    SvaraRadera
  3. Bra förhandling där! Vad fick du offra i gengäld kan man undra :)

    Kul om du hänger på fotoutmaningen! Hinner man inte så behöver man ju inte vara med varje dag...

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  4. Men ett finfint påslakan är inte fy skam det inte! :-) Och så jordgubbar att toppa det med, härligt! Sommar!

    SvaraRadera
  5. Sicken bra förhandlare du är!!! Undrar om jag ska försöka mig på det också;)
    Att åka med barnen till självplock låter som ett trevlit utflyktsmål. Har ju det en bit härifrån....hmmmm.... får bli nästa vecka tror jag minsann.
    Njut av din ledighet!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. O va härligt! Jag hoppas att vi hinner plocka lite med barnen innan dom tar slut. Det är ju godare när man har plockat dom själv. Kram

    SvaraRadera
  7. Oh, underbart att plocka jordgubbar. Kan det bli mer sommar? :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra