måndag 27 juni 2011

Det blev en elefant!


Japp, mitt långsamma projekt som jag berättade om härom dagen resulterade alltså
i en mjukiselefant.


Jag har haft mönstret till den här liggandes väldigt länge utan att ta tag i det. För det kändes som sagt, som att det skulle ta en väldig tid att sy den. Rita av mönstret, klippa ut, klippa alla små tygbitar och pussla ihop dom. Ett typiskt långsamt projekt, tänkte jag. Men nu är det alltså gjort och jag blev faktiskt väldigt nöjd med den. Dessutom tog det inte alls så lång tid som jag hade trott. :-)

24 kommentarer:

  1. Åh, de blev ju bara så fiiiin!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, så søt - en skikkelig SommerFant!!

    SvaraRadera
  3. den är gudomligt söt, och vilken fin kombination av tyger!

    SvaraRadera
  4. Det var då en jättesöt elefant!

    SvaraRadera
  5. Men ååååh, så söt!

    PS: Jag undrar om du har mycket av tyget som elefanten har på ryggen, jag skulle väldigt gärna vilja ha en liten bit av det - så om du är intresserad av ett byte så säg till! :) (Jag har samma tyg i blågrönt, som jag köpte på Tradera av dig för länge sen) :)

    SvaraRadera
  6. Da hadde jeg altså rett :o)
    Så fiiiiiiiin den ble!

    SvaraRadera
  7. Fantastisk fin!!!
    Kan jo gjerne bruke litt tid på å lage noe når resultatet blir så flott som dette:)

    SvaraRadera
  8. åååh..så fin den ble!!
    ser at det var mye jobb med denne ja, da er det jo ekstra godt å få fullført det ;)

    SvaraRadera
  9. Men vilken sötis! :) Jag såg en handsydd elefant i en affär i Thailand! Den liknade din! :)
    kram
    Lana

    SvaraRadera
  10. Men den är ju fantastisk!! Så duktig du är. Imponerande!! Jag har likadant tyg som ditt blommiga i orange fast mitt är i grönt. SÅ fint!

    Kram!!

    SvaraRadera
  11. Jättesöt elefant! Ibland tar projekten lite längre tid än man har tänkt sig, men det ordnar sig....

    SvaraRadera
  12. Super söt!! Jag har sneglat på ett liknande mönster själv och nu blev jag ju inte mindre sugen på att pröva det!! Tack för alla fina ideér och inspiration du kommer med!!

    SvaraRadera
  13. Fantastisk elefant och supersött tyg!! Jag har sytt en klänning av tyget jag köpte av dig häromveckan =)

    SvaraRadera
  14. Underbar elefant, som du vet blev jag helt kär ;)
    Och du jag är nog korkad att jag inte testat detta innan, nu funkar det skriva meddelande igen.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  15. Den är ju bara såå SÖT! Helt rätt kombo av färger och tyger!

    SvaraRadera
  16. Hvor er den bare blevet flot! :D Elsker de fine stoffer sat sammen! Har først lige fundet din blog nu, og skal da helt klart til at følge med :D

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra