tisdag 28 juni 2011

Ölandssemestern so far...


Första dagen på Öland har passerat och ön har visat sig från sin absolut bästa sida. Strålande sol, 25 grader varmt och nästan helt vindstilla.

Första semesterdagen blev en härlig dag på stranden. Vi var duktiga och smorde in alla barnen med solskyddsfaktor 50, men när det gällde oss själva var vi visst inte inte lika smarta. Så nu ser både jag och maken ut som två kokta kräftor.


På tomten till huset vi hyrt har vi världens bästa barnvakt - en stor studsmatta. Ungarna verkar kunna spendera hur många timmar som helst på den.


Och så har jag hunnit med en liten snabb loppisshopping också. Ett påslakan och en rulle hyllpapper fick jag med mig hem från veckans första (men långt ifrån sista) loppisbesök.

11 kommentarer:

  1. Underbara bilder, ha en fortsatt fin semester och hoppas att du får loppisfynda ännu mera.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  2. Vilket sammanträffande, vi åker nämligen till Öland om en vecka! :) Var på Öland bor ni? Vi ska bo i Mörbylånga, men kommer att flänga runt ön en hel del misstänker jag! Var någonstans fanns loppiset du hade fyndat på? Några loppisbesök ska jag absolut klämma in, så tips på bra loppisar tas tacksamt emot! :)
    Ha en fortsatt skön semester! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Herlig ferieliv! Trenger jo ikke dra til sydens land når du har Öland...
    Her regner det igjen, så jeg trenger ikke mye solkrem for tiden:)
    Fint sengetøy du hadde funnet!
    Ha en super ferietur, Petra!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint ni ser ut att ha det. Hoppas loppisfynden blir många för dig. Njut!

    SvaraRadera
  5. Härligt!!! Och vilka fina loppisfynd. :)

    Ha en fortsatt fin semester! Kram

    SvaraRadera
  6. Ser ut som en perfekt ferie så langt :o)

    Håper fargen forandrer seg til brun da... ;o)

    SvaraRadera
  7. Det ser helt underbart ut! Längtar verkligen till semestern nu, det är fem veckor kvar.

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder! Ha en fortsatt fin semester på Öland! Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken tur ni har med vädret! Verkar underbart, har aldrig varit på Öland men skulle gärna åka dit någongång :)

    Och WOW för påslakanet, så himla fint!!!

    Kraaam :)

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder med klarblå himmel. Sommar!
    /Kristina

    SvaraRadera
  11. Ser ju alldeles strålande ut! Vilken perfekt start på semesterveckan. Tyget är ju helfint!
    Och elefanten var ju en riktig goding.:-) Det inspirerar mig att våga ge mig på de där "stooora" projekten som ligger och väntar på mig...en sommarklänning till exempel som ju vore trevlig att faktiskt få färdig nu i sommar...;-)
    Men alltså, att sy kläder är ju lite scary!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra