torsdag 15 december 2011

Det nalkas glöggfest...


På lördag öpnnar vi dörrarna för våra vänner och bjuder in till glöggfest. Och för att slippa stå som en stressad galning hela lördagen och fixa så har jag varit så där otroligt förnuftig och väldigt förutseende och fixat lite av tilltuggen redan under veckan som gått.


Ischoklad är helt klart en av mina favoriter när det kommer till julgodis. Både för den goda smakens skull och för att det är så sjukt enkelt att göra. Den här gången provade jag också att göra ischoklad på vit choklad. Det blev helt ok faktiskt. Den vita ischokladen slår nog inte den traditionella varianten gjord på vanlig choklad, men det var helt ok som lite omväxling.

12 kommentarer:

  1. Mmmm, hjemmelaget issjokolade høres godt ut! Vanskelig? Min mann elsker slik sjokolade, mens jeg greier meg med en eller to om gangen:)
    Ha en fin fest, Petra!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Kloka du, inte ska man stressa om man kan undvika det;) Underbara hjärtansformar,vart är de ifrån? Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Vad du är bra! Själv är jag tidsoptimist ut i fingerspetsarna, vilket i princip alltid resulterar i galen stress :) Nu på lördag exempelvis fyller dottern 11 år och stort kalas väntas. Har jag förberett något? Nix. Men då är jag säkert ledig ordentligt innan? Nja, jobbar natten till lördag och sover till gästerna kommer.... Kanske de kan ta med egen mat? :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga formar, var har du hittat dem? (Ischoklad som sådan är dock inte alls min kopp te, brrr...) :)

    SvaraRadera
  5. Husligt och tjusigt! Själv gjorde jag över hundra köttbullar igår och ska göra lika många till imorgon. Det vankas nämligen julfest hos oss på lördag. :)

    SvaraRadera
  6. Blir du stressad!!!??? Jag har sällan sett någon som verkar hålla ett så högt tempo som du... i alla fall i bloggvärlden .

    SvaraRadera
  7. Det så innmari godt ut! :)

    Oppskrift? ;)

    SvaraRadera
  8. Vad fint det var när det var olika färger. Hoppas ni får en trevlig glöggafton

    SvaraRadera
  9. Ha en finfin gløggaften, dere er så flinke med juletradisjoner i Sverige. Klem W

    SvaraRadera
  10. Det lät spännande med vit choklad, om inte annat var det väldigt fint! Trevlig fest!

    SvaraRadera
  11. Så fint och gott och smart att göra saker i tid :-D. Och vackra foton!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra