måndag 16 januari 2012

Vad händer i en 3,5-årings huvud?


Ibland är det inte helt solklart hur tankebanorna går hos en 3,5-åring...
Den utlovade baksessionen med Viggo igår gick alldeles utmärkt och vi fick till ett gäng ljuvligt goda Äppel- och kanelmuffins.

Väldigt vältajmat tyckte jag, eftersom nästa punkt på söndagsschema var en fika och promenad i Sickla med två kompisar. Jag kände direkt att jag med lätthet kunde blir fikadejtens hjälte om jag hade med mig nybakade muffins. Viggo tyckte dock inte alls att det var ok att jag skulle ta med mig några av hans muffins till tjejerna. Vi argumenterade länge och väl men han var stenhård och sa nej. Efter ett tags funderande kom han dock tillbaka:

- Mamma, har Jennie en bebis?
- Ja, hon har ju Tuva.
- Ok, då får du ta med muffinsen.

Som sagt, det vore ibland spännande att få kika in i hans huvud och förstå hur tankegångarna går. För, även om det nu föll väldigt väl ut för mig och kompisarna som nu fick njuta av muffinsfika, så hänger jag inte riktigt med på det faktum att Jennie har en bebis gjorde att det plötsligt var ok att ta med muffinsarna.

15 kommentarer:

  1. Ja det är underbart med 3-åringar, har ju själv en 3,5 åring som fäller många klipska kommentarer och förhandla och argumentera är hon bra på med ;)

    SvaraRadera
  2. Barns logik är kanske inte helt självklar för oss men den grundar sig ofta i väldigt kärleksfulla tankar. Muffinsen ser ljuvliga ut så jag förstår att du blev hjälte på fikadejten.

    SvaraRadera
  3. Älskade barnkommentarer! Detta måste vara den bästa åldern. Man skrattar hela tiden (nästan)..

    Åh, Petra, hjärtformarna kommer från Drömhuset (bredvid Åhléns/Östermalmstorg). Håll i dig nu, de kostar 20kr/st!! Såg i fönstret att de hade gammel-rosa, och turkosa nu. Funderar allvarligt på att köpa och lägga i presentlådan. Har fått så mycket komplimanger för dessa. Kan gå åt lite som presenter på alla-hjärtans-dag med godis och cellofan... :)

    SvaraRadera
  4. Tänk om att man kunde förstå barnens logik - det hade hjälpt i många situationer. Muffinsen ser urgoda ut!

    SvaraRadera
  5. Underbart! Jag ser fram emot när min son börjar prata på riktigt och diskutera saker. Det lär ju tära på tålamodet har jag hört, men ändå. :)

    SvaraRadera
  6. Supersøt, den lille karen! Deilige muffinser :)
    Kram, PiPa

    SvaraRadera
  7. HI HI! Vilken goding!! Nä tankegångarna kan vara väldigt insnodda i barns huvud.. för de är det solklart men för vuxna är det ett mysterium! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  8. Underbara barn. Han värnar om de små!

    Du frågade om mina bilder och ljuset. Dels är det nog inställningen på kameran som spelar in - jag försöker i alla fall att få så fina bilder som möjligt direkt i kameran. Men sen hjälper jag till i photoshop att få till det precis så som jag vill ha det. Just de bilderna där du kommenterade hade jag använt ett vintage-filter också.

    Kram.

    SvaraRadera
  9. Haha! Såklart tänkte han väl på hur hungrig man är när man ammar? ; )

    SvaraRadera
  10. Vet ju alla att bebisar ääälskar muffins :-D! Bebisar och 34-åringar också.

    SvaraRadera
  11. *skratt* Muffinsen var väl till bebisen kan jag tro. Härliga unge! :)
    Kramar kicki

    SvaraRadera
  12. Va roligt! :) Stolt och nöjd ser han ut i alla fall, så man kan ju förstå att det sen var lite svårt att skiljas från dem. :)

    SvaraRadera
  13. Hihi så sött och han ser verkligen ut som en goding också! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  14. Önskar att jag hade en 3,5 árings logik. Allt skulle vara sá mycket lättare dá.

    SvaraRadera
  15. Åhh gud sicken goding!
    Ja du skulle bra vilja hoppa in i Gabriel 3 års mentalitet för en dag

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra