måndag 5 mars 2012

Rosa + grönt = Sant


Hade fikabesök av mina föräldrar och bror i helgen och till det så bakade jag ett gäng muffins med rosa glasyr. Bror min tyckte att dom såg väldigt "Leiliga" ut. Och det är väl inte fel, att få sina bakverk jämstälda med Leilas... :-)

Bloggskadad som jag är så var jag såklart tvungen att fota muffinsarna innan gästerna fick sätta tänderna i dom och när jag tittade på bilderna efteråt så slogs jag av att precis som rosa och orange, så är rosa och grönt en riktigt lyckad färgkombination. Så jag tog kameran i handen och gav mig ut på jakt i lägenheten efter mer rosa och gröna kombinationer.

11 kommentarer:

  1. Tycker det känns som en väldigt vårig färgkombination!

    SvaraRadera
  2. Ser härligt vårigt ut och dina muffins ser smarriga ut. Mums!

    SvaraRadera
  3. Älskar rosa/grönt-kombon. Minns att "finrummet" i mitt barndomshem gick i de färgerna på 80-talet, jag tyckte att det var sååå fint!

    SvaraRadera
  4. Rosa och grönt är verkligen urtjusigt ihop! Och bloggskadad blir man fort du. Och det sprider sig. Mina ungar säger ursäktande till sina vänner att "nej, vi kan inte använda den än, för mamma måste fota den till bloggen först". Ska man bli orolig? :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fasen, nu blevjag fikasugen igen! Och jag som lovat mig själv att hålla igen lite... ;)
    Pss.. Rosa och grön är min favvokombo!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  6. å... vilka härliga muffins...! Grönt och rosa är riktigt,riktigt fint ihop, och ger rejäl vårkänsla!

    SvaraRadera
  7. Det är oslagbart med rosa och grönt. Året om. Fast kanske inte i december, då.

    SvaraRadera
  8. Nam, de så gode ut! Rosa og grønt er en veldig fin kombinasjon. Fresht!

    SvaraRadera
  9. Mmm en härlig färgkombo som riktigt andas vår.. <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Visst är det roligt att leta färgkombinationer på saker och ting.
    Det är sjukt kul ;)
    På ditt tema skickar jag med en länk till min dotters lapptäcke som går i samma färger.
    Jag fullkomlikt älskar kombinationen ROSA och GRÖNT
    Kram Marina
    http://www.lucats.se/pyssel/?p=943

    SvaraRadera
  11. Ja vad snyggt! Roligt och vårigt blogginlägg!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra