tisdag 17 juli 2012

Att lära av sina misstag


Förra gången jag var gravid så valde vi av någon outgrundlig anledning att åka till Gröna Lund en lördag. En lördag när jag var preggo v.39 och man inte får ta bilen ut på Djurgården utan måste parkera 15 minuters promenad från Grönan. Dessutom en lördag som var typ sommarens varmaste dag. Och vi kom inte dit förens vid 12-tiden, alltså den tid då ALLA andra också ställer sig i kö för att komma in. Ja, ni fattar... inte en dag jag minns med ett rosa lyckoskimmer över sig, med andra ord.


Men den här gången hade jag lärt av mitt misstag för fyra år sedan. Så vi valde en tisdag. En tisdag då SMHI lovade mulet och svalt väder (ett väder som förvisso inte är så svårt att hitta den här sommaren...) och när man fick ta bilen ända fram till parkeringen som ligger 50 meter utanför entrén. Vi såg dessutom till att hänga på låset kl 10 när dom öppnade och kunde spatsera rakt in utan att spendera en enda minut i kö.


Ja, så dagens besök på Gröna Lund var faktiskt riktigt trevligt och lyckat på alla sätt. Och precis lagom till att himlen öppnade sig så var alla färdigåkna och proppmätta av sockervadd, sliskiga slushs och glass så vi kunde åka hem utan sura miner.


Nu tror jag att jag ska sätta mig en stund bakom symaskinen. Har ett nytt litet projekt på gång, inspirerat av Lotten. To be continued...

10 kommentarer:

  1. Smart drag! Ser riktigt kul ut. SKulle vilja pysa ut till Grönan med mina ungar när vi kommer hem på besök... Kankse läge att testa din taktik då för att slippa trängas.

    Tack för att du tittade in hos mig. Folk trodde nog att jag var helt galen som jag plåtade fönsterluckor. Kul att du gillade dom du med. Jag hade nog åkt in på hispan om vi inte hade åkt hem i tid. Ha ha ha! Kram

    SvaraRadera
  2. Tur att man lär sig! Här, där Liseberg är det som gäller, väljer man att INTE åka den här veckan. Gothia Cup i stan.... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk dag det blev! Vilken tur ni hade med vädret!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har lyckades pricka in en solig varm sommardag med miljoner andra en gång, nu är det mulna risk för regn dagarna dom gäller.

    SvaraRadera
  5. smart... misstag är ju till för att lära sej av, eller?!? :-)

    SvaraRadera
  6. What a beautiful merry go round, so detailed and prettily decorated!
    The children looked like they had a great time!

    SvaraRadera
  7. Vi var där i måndags. Tokigt mycket folk!!

    SvaraRadera
  8. Så herlig å dra på tivoli :) Og ja, når man er gravid må man være smart :) Håper formen er god :)

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder och vackra karuseller! Och framför allt, vilken imponerande planering :)

    SvaraRadera
  10. Mina grabbar tjatar om att de vill till Liseberg... men den här veckan går helt bort pga Gothia Cup ;-)
    Jag ser med spänning fram emot bilder på ditt projekt... ser väldigt spännande ut på Instagram iaf :D

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra