torsdag 23 augusti 2012

23: Ta tillvara på...


Eftersom vi bor i lägenhet så har vi ingen tomt att odla bär och grejer på.
En liten balkongodling är allt vi har.

 Däremot så är det fullt med bärbuskar runt om vårt hus. Röda, svarta och vita vinbär och krusbär. Bär som ingen någonsin plockar eftersom dom egentligen inte tillhör någon. Så i år bestämde jag mig helt enkelt för att ta tillvara på dom bären. Det är ju bättre att nån plockar av dom och gör något av dom än att dom bara ruttnar och slösas bort varje år.


Av krusbären vi plockade gjorde jag marmelad efter Kristina recept. Riktigt god blev den. Perfekt till ost och kex.

Fler tolkningar av dagens tema i fotoutmaningen hittar ni hos Kristina.

Tidigare i fotoutmaningen augusti:

4 kommentarer:

  1. Härligt, krusbär är bland det godaste som finns!

    SvaraRadera
  2. Fint hörrdu! Och himlens gott. Vilka snygga Margretheskålar. Har ett gäng men ingen ljuslila. Och nästan alla mina har fått sprickor på pipen där fram. Jag ser att det är dags att införskaffa nya..!

    SvaraRadera
  3. De är så jättegoda . Helt riktigt att du tar tillvara..

    SvaraRadera
  4. Stort grattis igen till lilla Flora! Hon är fantastiskt söt :)

    Jag älskar allmänna buskar. Det borde fler gårdar ha. Vi har körsbär på vår gård men de är tyvärr rätt sura.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra