fredag 26 oktober 2012

Minderårig beställare


Det var riktigt länge sen jag satt bakom symaskinen. I alla fall med mina mått mätt. Men imorse fick jag en beställning jag inte kunde motstå. En beställning på ett par muddbyxor av min yngsta beställare någonsin. Viggo.

Jag har nog tyckt att han blivit lite för gammal för att springa omkring i blommiga retrotygsmuddisar så jag har inte sytt några på jättelänge. Men så imorse: "Mamma, varför syr du aldrig såna där blommiga mjukisbyxor till mig längre? Jag vill ha såna till fredagsmyset". Ja men det var väl klart att jag skickade ut honom till tygskåpet för att välja tyg och satte mig bakom maskinen på en gång.


Fredagsmys i soffan med nya blombyxor för Viggos del ikväll, alltså.
Mannen är bortrest så jag, Viggo och Flora får ha fredagsmys för oss själva. Viggo har beställt hemgjord pizza, Hamburgare, glass, godis, kakor och läsk. Jag tänkte att jag ska försöka begränsa det till hemgjord pizza och glass. 

Ha en  mysig fredagkväll allihopa! 

14 kommentarer:

  1. Ja men visst, blommiga byxor är ju perfekta till fredagsmyset! Det blir man väl aldrig för gammal för :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med barn utan fördomar! / Annika

    SvaraRadera
  3. De ser väldans sköna ut alltså. Såna blommiga skulle jag lätt kunna tänka mig. Jag tror de skulle passa väldigt bra till mina ostbågar.

    SvaraRadera
  4. Vad gulligt! Fint tyg han valde också, och sköna ser de ut!

    SvaraRadera
  5. Ooo vad fin ha är i dom! Tyget är ju underbart. Såna där skulle jag också vilja ha :)

    Ha en skön kväll och helg!
    KRam Linda

    SvaraRadera
  6. vilka söta... och bästa betyget är ju ändå när de själva lägger in beställningen!

    SvaraRadera
  7. pst... glömde säga att om du vill,
    så har du en award att hämta hos mej.
    Önskar dej en skön lördag!

    SvaraRadera
  8. Åh, man blir så hjärtans glad när någon i familjen uppmuntrar en att sitta mer vid symaskinen. Inte alls svårt att göra precis som de vill då! Snygga fredagsmysbyxor blev det också (tror jag ska fundera lite på det där med ett par mysisar för varje dag i veckan...)

    SvaraRadera
  9. LOVE them! Jeg liker så godt når man kler gutter (pojker) i klær med blomster på :) :)

    SvaraRadera
  10. Klart han ska ha muddisar i retro-tyger, dom är ju superfina!

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara fredagsmysbyxor, klart han ska ha det! Superfina!

    SvaraRadera
  12. Myyyyyyys! Han kommer verkligen växa upp och bära med sig minnet av alla blommiga mysbyxor mamma sydde när han var liten :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra