måndag 21 januari 2013

Hålla-sjukling-sällskap-i-soffan-pyssel


Tre tomma glasflaskor + restgarner i överflöd + ett limstift + sjuk 4-åring som vill ha konstant sällskap i soffan = tre färgglada vaser.

Förlagan till mina vaser såg jag hos Helena härom dagen. En del idéer är helt enkelt så roliga och påhittiga att jag bara måste testa själv, på en gång.


Bara limma på flaskan en liten bit i taget och snurra garnet runt varv efter varv. Snurra runt, runt, runt. Tätt, tätt, tätt. Varv på varv, på varv, på varv. Tålamod är en dygd. ;)

7 kommentarer:

  1. Vad härliga färger, och väldigt fint med ensamma tulpaner. När jag ser det här vill jag fylla hela fönstret :)

    SvaraRadera
  2. Superfint! Jag håller 2 1/2 årig sjukling sällskap i soffan.. många virkade rutor hinns med. kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Jag såg också tipset hos henne, jättebra! Säkert kan man göra det med lite större barn också, men kanske något mindre projekt.

    SvaraRadera
  4. Snyggt och fint med de ensamma tulpanerna! Men kanske inte min grej med tanke på tålamodet och social bebis....

    SvaraRadera
  5. Så fint!!! Det där är nog ett pyssel som jag skulle kunna tänka mig, perfekt en sådan dag när man ändå ska sitta i soffan...
    Här har det också vabbats idag, det är sådana tider nu...

    SvaraRadera
  6. Vilken kul idé! Den måste jag komma ihåg!!

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du testade! De blev jättefina :) Lycka till med de runda kuddarna. De ser så avancerade ut men du kommer bli förvånad över hur lätt det är.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra