fredag 15 februari 2013

Kärlekskaka

För att det inte ska kännas allt för tomt på hjärtan och kärlek så här dagen efter så kör jag på med ytterligare ett hjärteinlägg. Lite nedvarvning från den extrema kärleksattack vi möttes av överallt igår.


Viggo sa igår morse att han ville baka en kärlekskaka. En kärlekskaka... vad fasiken är det? Men sen kom jag på det. En kaka med ett hjärta i. Såklart!


Kakan i sig är en vanlig sockerkaka. Dubbel sats och sen färgade hälften röd.
Grädda den första röda kakan, skiva den sedan och tryck ut hjärtan av alla skivorna.


Sen är det bara att stoppa ner alla hjärtan i formen igen, hälla på den ofärgade smeten och grädda en gång till.


Voila! En kärlekskaka.  

23 kommentarer:

  1. Åh, vad smart! Fint blev det också :) En sån vill jag med göra!

    Kräm

    SvaraRadera
  2. Det var ett finurligt sätt att lösa det hela på. Fint!

    SvaraRadera
  3. Men aahh vad smart!! Så roligt sätt att piffa till det lite extra!

    SvaraRadera
  4. Sån kaka har jag också velat testa! Blev jättegulligt ju! Men risken med en sån kaka är ju att man (jag) kanske äter upp all ofärgad sockerkakssmet medans den rosa är i ugnen ;-)!

    SvaraRadera
  5. jamen maj gad vad jag är impressed av dig! den är så fin. ska jag också testa någon gång :)

    stor kram.
    kram

    ps. är det ok om jag visar lite bilder på ditt halsband på min blogg, utan att skriva att det är du , så klart! kram

    SvaraRadera
  6. Smarrigt!

    Vad gör man inte för sina små hjärtan!

    SvaraRadera
  7. Å vad fint och lyxigt!Hade ingen aning om man kunde göra så med kakan :)

    SvaraRadera
  8. Vilken superfin kärlekskaka... snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  9. Vilken fiffig idé! tack för tipset, det ska jag komma ihåg till nästa bakning :)
    En fin fredag till dig me
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  10. Du är ju så fiffig så det är inte sant. Vilken ide! Tack för inspirationen!

    Kram Linda
    Ps. Om du har lust att vara med i en tävling, kan man vinna en valfri produkt från c/o Gerd inne hos mig.

    SvaraRadera
  11. Petra, Petra, det är bara du som gör sånt här. Jag känner ingen annan. Underbart!

    Idag har jag köpt pennor och porslin. I Liljeholmen checkade jag av allt. Statsmissionen...

    SvaraRadera
  12. Jag är mållös! Så otroligt fint! :)

    SvaraRadera
  13. Bra idé! Utrolig morsom kake! Den kan også brukes som bursdagskake.
    Takk for tippset. Kram, PillePalle

    SvaraRadera
  14. Oj så fint och finurligt! :) Ska helt klart läggas på minnet. Man kan ju baka hur mycket kul som helst på det här temat. Fina bilder!

    Härliga aprikos bilder nedan (gillar jag med!) och kul med Paris. Jag ska dit i slutet av april så om du åker efter det kan jag nog bjuda på ett och annat tips på bloggen därefter. Har ni bestämt vart ni ska bo ännu?

    Trevlig helg!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  15. Så artig! Jeg er ingen tilhenger av Valentinsdagen, men denne kaken kan jo serveres en av 364 andre dagene i året også;)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  16. Bra jobbat! Vilken fin kaka! Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  17. UNDERBAR! Å vilken bra idé, ha en bra söndagskväll Karin

    SvaraRadera
  18. Så fint och så enkelt när man vet hur du gjort!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra