torsdag 18 april 2013

På mina väggar (finns snart massa nytt och fint)


Fondvägg | På mina väggar är dagens tema hos Fabriken.
Det är få saker här hemma som vi (läs: jag) har så mycket planer för, som väggarna.

Väggarna i vårt sovrum ska målas om och få en ny tapetserad fondvägg, tavelväggen i hallen ska plockas ner, ramarna bytas ut och sen sättar upp igen, Julias väggar ska målas om (hennes eget önskemål är en stor solnedgång med palmer över en hel vägg, jag samlar just nu på mig inspirationsbilder på fina flickrum utan solnedgång och turkost vatten för att använda som övertalning till att skippa 80-talspalmerna) och slutligen så ska väggarna i Viggos rum målas om och fixas med så lillasyster kan flytta in till sommaren.


Ja, ni ser.. väggfixarplaner upp över öronen och startskottet går faktiskt ikväll då vi åker till färgaffären och köper det som behövs sen tar jag mig an sovrummet som första projekt i helgen. Så hade det här temat legat längre fram, nån gång i början av sommaren hade jag förmodligen haft massa nya fina väggar och tavlor att visa men nu finns blott en stor hög planer att berätta om. Förutom en sak då... minns ni toaletten som Gud glömde? Den är färdigfixad nu. Så fin. Och på en av väggarna sitter sex fantastiskt fina svalor i porslin.

Mer väggar, tapeter och tavlor hittar ni hos Fabriken. Jag kastar mig vidare dit för att samla inspiration till väggfixarprojekten här hemma.

14 kommentarer:

  1. Ser då fram emot att se dina väggar framåt sommaren ;)

    Och apropå sommar; de söta små svalorna ger verkligen en hint om sommaren. Behövs här idag då det är gråare än gråast!

    Hoppas du får en bra shoppingtur i färgaffären i kväll! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ber om ursäkt att vi var lite "för tidiga" med vägginlägget. Vi borde ha väntat in din fond. Du borde skicka in ett skriftligt klagomål, men jag varnar dig, handläggningstiden är värre än hos Försäkringskassan.

    Hur går det föresten med del två? Eller är det fler delar? En sommarföljetong kanske?...

    SvaraRadera
  3. Skulle gärna titta in på den där färdigfixade toan :) Vi satt igår kväll o bläddrade i kataloger då vår gästtoalett är i desperat behov av renovering, rören kan springa läck när som helst... Skulle gärna få lite inspiration :)

    SvaraRadera
  4. Vilka söta svalor! Vill också ha ;)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker era väggar ser urtjusiga ut!
    Svalor och allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... och så såg jag ju nu när jag läste lite mer noggrant att det var ju era nya fina väggar du fotat. :)
      Fina hursomhelst!

      re: din kommentar hos mig: Jamen jag vet, jag är så fjantlig. Men det är för att när jag vaknar och kollar på temat så känns det som HJÄLP! Men sedan så jobbar jag och det där temat ligger och gottar till sig i bakhuvudet. Så när jag sedan plockar fram kameran och smattrar på så blir det ju nåt helt ok till slut. Ska skärpa mig nu. Och kanske att jag ska ta och göra nästa veckas tema rendan imorgon. Ja tamejtusan. Jag ska kolla nu vad det är för tema ... (trumvirvel).

      Och BTW jag anmäler mig till er tant-fika. Hihihi!

      KRAM
      u.

      Radera
  6. tänk... projekten tar aldrig slut! Men det är väl det som är charmen, typ...
    Gillar svalorna iallafall, och önska lycka till i färgaffären!

    SvaraRadera
  7. Vad härligt med så många spännande projekt! Jag ser fram att följa dig och se resultatet!

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blev med svalorna, jag kommer med spänning följa era projekt. Hemma hos oss är det också ett helt gäng med rum som skulle behöva nya tapeter och färg.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  9. Så fint med svalorna på vägg! Kul alternativ till fondvägg.
    Spännande med projekt, kram Suss

    SvaraRadera
  10. Det ska bli roligt att se resultatet av alla planer framöver!

    SvaraRadera
  11. Kul med projekt, båda de som är planerade och de som är klara. :) Fåglarna är jättesöta! Ha en fin fredag och helg! Kram

    SvaraRadera
  12. Inget är så härligt som lite förändring. Det ska bli spännande att se vad det blir för färger, tapeter och ramar! Och den där toaletten som är fixad skulle man ju också vilja se mer av :)

    SvaraRadera
  13. Åh, vad kul med projekt! Ska bli roligt att se hur det blir framöver. :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra