fredag 17 maj 2013

Hemma hos Loppistan


En lång loppistorka har rått hos mig och jag hade på allvar börjat fundera på om det kunde vara så att varenda loppisfynd redan var köpt av någon annan och om jag skulle bli tvungen att vänta tio år tills dom som köpt fynden tröttnar och lämnar sakerna till loppis igen. Men icke. Förra veckan fick jag en guidad tur genom Sundbybergs loppisar och second hand-butiker av ett riktigt loppisproffs och torkan på fynd är ett minne blott. Kom hem med massa påfyllning till Floras garderob, en tunika i ett fantaskt tyg och bli bebiskläder och en lampa.


Efter loppisturen bjöd Lovisa på lunch hemma hos sig och redan i hallen så började jag gräma mig över att jag inte hade kameran med. Jag surade en stund och sen bestämde jag mig för att det gick lika bra att fota med iPhonen.


Lovisa och hennes man har verkligen lyckats med klyshan att blanda loppis och auktion med modernt.


Otroligt mycket fina loppisfynd utan att det blir plåttrigt och för mycket och fina unika möbler fyndade på Tradera, auktioner och även en del nyinköpt.


Jag älskar att gå på loppis och kika själv och visst tycker jag att jag fyndar då och då. Men i jämförelse med Lovisa är jag bara en halvdan amatör. Jag imponeras av dom som lyckas söka ut de riktiga guldkornen på auktion och loppis.


Blir ni sugna på att se mer från Lovisas fina hem och följa hennes ständiga jakt på nya loppisfynd så kika in på hennes blogg hos Elle interiör.


Ha en härlig fredag alla ni. Såg på vädret i morse att ryssvärmen drar in över landet och det spåddes värmerekord idag så ut och njut. Smit tidigare från jobbet och ta ett glas rosé i solen och värmen vettja!

7 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, härligt med nya loppisfynd!

    SvaraRadera
  2. Inspirerande och vackert! Skulle kunna sitta länge och titta på allt vackert.
    Jobbar just nu själv HÅRT med att försöka få i hop vårt hem. Mest stök och kaos. I helgen ska stordåden ske! (hoppas jag...)

    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  3. De har verkligen lyckats med den kombinationen, såå fint!!! Nu blev jag loppissugen... den som letar, hon finner, tillslut;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh , vad jag har varit dålig på att gå på loppisar känner jag helt plötsligt...Ser ut att vara ett jättehärligt hem du hälsade på i :-)!

    SvaraRadera
  5. OJ! Japp så skulle man bo:)

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart hem, så snyggt!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Vilket fantastiskt inspirerande hem och så kul att bli guidad runt och få upptäcka nya platser. Gjorde detsamma i förra veckan med en kompis och det är så kul.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra