lördag 29 juni 2013

Glass, glass, glass


Tårtor, kakor, godis och chips i alla ära, men glass är min absoluta favorit. Alltid. Utan tvekan. Så inte mig emot att hyllorna i bokhandeln är överbelamrade med olika glassböcker i sommar. Om man vill skulle man lätt kunna testa ett nytt glassrecept varje dag. Hela sommaren.
Igår blev det dock ingen hemgjord glass alls utan istället en riktig gammal klassiker.
Big pack i 3-smak -  vanilj, päron och jordgubb. Funkar det med. Speciellt när man äter den i strutar som snabbt piffats med smält choklad och strössel.


Önskar er en härlig helg, vänner. Både SMHI, yr och Klart (ja, jag är smått besatt av vädret sommartid och likt Annica så har jag inte mindre än tre väder-appar nedladdade på telefonen som jag kollar av ofta. För ofta) lovar sol från klar himmel, så utsikterna för en storslagen sommarhelg är goda.

5 kommentarer:

  1. Men du, allvarligt... det där var helt underbart fiffigt! Tänk så enkelt, men ändå så fint. Och gott.
    Och angående det där med smocken. Pyttsan att det är lätt... iallafall inte i min värld.

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut... fin strut-idé!

    SvaraRadera
  3. Fantastisk strutidé, grymt imponerad över din ihållighet med smocken, superfiffiga vimplar, såå fin lila lampa......jamen herregud så mycket inspiration jag fick helt plötsligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ingen sommer uten is (glass :)

    SvaraRadera
  5. Glass är en väldigt underskattad efterrätt! Vi brukar göra hemlagad vaniljglass med Nutella i. Mums! Och blåbärsglass på "riktiga", dvs blåbär plockade i skogen, inte från frysdisken - också mums! :D

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra