söndag 7 december 2014

Skralt på julpysselfrontent än så länge

 
Ni har väl inte missat att två av de finaste slagit sig ihop och skapat något ännu finare - Decor Life. Inspiration, ögongodis, fotoutmaningar och torsdagsteman är ett axplock av deras fina. Den här veckan är temat julpyssel och jag log för mig själv och tänkte att det passar ju mig perfekt.
 
 
Tills det slog mig, att jag har ju minsann inte pysslat så mycket jul alls, hittills. Lite julstämning på griffeltavlan har jag fått upp och några stjärnor av träkulor. Men det var nog också just precis allt som blivit.

 
Eller räknas julig väldoft i en burk som julpyssel? I så fall lägger jag det till listan också.

 
Och så en herrans massa hyacinter överallt. Jakten på saker som kan agera kruka och vas för dessa ljuvliga lökar är ständigt pågående. Ljuslyktorna från Iittala funkade perfekt.

6 kommentarer:

  1. Jamen såklart... allt som skapar julstämning går in under pysselkategorin!
    Ha en härlig söndagskväll!

    SvaraRadera
  2. tack för din fina kommentar. jag är så stressad just nu att jag nästan började böla när jag läste den ;)

    men du - allt guld är inte slut … har några brickor kvar … och lite fri kedja.
    shooot om du vill beställa.

    som förste person att få veta så kommer jag även få in den något större brickan i guld efter nyår, nu har jag endast 12 mm.

    kram kram.u.

    SvaraRadera
  3. Hur juligt och fint som helst ju!

    SvaraRadera
  4. Jättefin griffeltavla! jag har fått helt pippi på såna, och på att rita på fönster. Tack för tipset om Decor LIfe också - jag har haft lite strul med att läsa bloggar den senaste tiden, så jag hade helt missat det!

    SvaraRadera
  5. Nämen... svårt att tänka mig att du inte pysslat. Du hade ju en uppsjö av fina idéer till julpyssel. Så att det började klia i fingrarna bara man såg bilderna.

    SvaraRadera
  6. Hihi, jag känner igen det där, allt jag har tittat på under december har följts av tanken, den kan man ju sätta en hyacint i…typ… :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra